zondag 25 december 2011

Het dekentje in roze...


De jonge moeder uit de vorige post mailde me: ' Ik heb net een klein nichtje erbij gekregen. Zou je het dekentje nu in het roze kunnen breien?'

Zo ben ik dus fijn weer aan het breien geslagen. Het gaat steeds beter; deze keer heb ik bij de rechte steek vóór in gestoken. Ik ben nu in het stadium beland dat ik een film kan kijken én kan breien. Tegelijk.

De initialen heb ik weer geprint met transferpapier op band.
Hoe dat gaat lees je hier.




Bij dit garen vind ik het lastig om de dikke draden door het dekentje te weven, zonder dat het zichtbaar is. Daarom bevestigde ik de draden aan elkaar op een handige manier; onzichtbaar. Ook eens proberen? Lees erover op de blog van 'Karin aan de haak'.

Nog even de materiaal info: ik heb gebreid met garen met de merkwaardige naam 'Candy' van Adriafil Classic (kleur 84 - roze).
Het zijn bollen van 100 gram met 60% wol en 40% acryl.
Ik had 5 bollen nodig, en breide met een rondbreinaald;
dikte 10 / lengte 80 cm.

3 opmerkingen:

Ilonka zei

Prachtig gemaakt het roze dekentjeen wat een mooi patroontjes heb je erin gebreid.

Groetjes ilonka

PatriciaKleijn zei

hallo,

Ik ben volg je eenkastjeperdag blog sinds een paar dagen en ben helemaal geïnspireerd en wil dit project ook graag gaan doen. Helaas door problemen met mijn pc of blogger kan ik op dat blog geen reactie achterlaten.
Misschien vind je het leuk om me ook te volgen in mijn weg naar een opgeruimd huis (ook achter de deurtjes)? http://xx--patries--xx.blogspot.com
Heel erg bedankt voor dit project!

Liefs Patricia

Kelly en Maurice zei

Wat zijn de dekentjes prachtig.
Weet niet of je ook op bestelling mog meer dekentjes wilt maken.
Hoe zou ik dan contact met je kunnen opnemen?

Graag hoor ik van je.

Met vriendelijke groeten,
Kelly